A trailerekről

A hajó szállítása, vízretétele és kivétele - profi eszközzel - egyszerű feladat.

A BUGI utánfutókat a hajótest szempontjai alapján fejlesztettük. Utánfutóink erősek és formatartóak az úthibák okozta extrém helyzetekben is egyenletes marad a támasztási és rögzítési pontok terhelése. Az önbeálló görgősorokon és a tappancsokon egyenlően oszlik el a hajó tömege, nem éri káros hatás a hajótestet; hosszú tárolás alatt sem.

 

A profinak hitt szép színes műanyag görgők bizoyos fajtái károsítják, ledörzsölik a hajótest gélezését (1-1,5 mm vékony vízzáró külső réteg), bevonatait szállítás közben. A jó görgő (gumi) nyomot hagy a hajótesten: odakenődik, mivel puhább- így nem sérül a gél és a bevonatok.

 

A görgők száma, állíthatósága is fontos, nem mindegy hogy egy görgőre hány kg nehezedik, illetve eléri-e egyáltalán a hajótastet a görgő... 

 

A motoros és a vitorlás hajótestek sokban különböznek egymástól, még típusonként is, súlypontjuk, teherbíró részeik, rögzíthetőségük tekintetében is. A tengely elhelyezése a súlypont függvénye.

 

A terhelhetőség méretezésénél a hajó tömegén kívül figyelembe kell venni a kötelező felszerelést, tartalékokat, üzemanyagot, élelmiszert, használati tárgyakat, akkut, motort, ruhákat. Az sem elegendő, ha "kibírja" az utánfutó a túlterhelést, ugyanis nem tud rugózni és szállítás közben károsodnak a hajótest szerkezeti elemei.

 

Utánfutót választani nem a tetszés alapján, hanem a hajónak megfelelés és használhatóság alapján érdemes.  Utánfutóink platóval is készülhetnek, hajószállítók, de mindent visznek: hajót, kavicsot, gerendát, szekrényt, személyautót, stb.
 

Új hajó vásárlóink részére utánfutóinkat hajótípusaink műszaki adottságaihoz illesztve, saját tervezéssel és saját műszaki megoldásokkal, a felhasználási céloknak megfelelően gyártjuk.

Ha önt csak utánfutó érdekli melyet mással legyártat: műszaki megoldásaink felhasználhatóak, másolhatóak, nem állnak szerzői jog védelem alatt.

------------------------------------------------------------------

Egy-két csemege:

 

2020 június Bugi 2900 (3000) munkában - egy trailer ami mindent visz: platós hajószállító

szénaszállítás közben:

 

autoszállítás közben:

 

 

 

 

 

Új  Bugi 1300/1500  épült, nagyon jól használható, stabil és könnyű trailer: a képen látható motoros gerincébe 45 cm-re kiálló forgó flansch motor van beépítve amit kerülni kell az alátámasztásokkal és 25 cm-rel magasabbra kell a hajótestet emelni, hogy a motor ne érjen le. Természetesen nem kell daru, simán lehet ki-be sólyázni.

 

 

 

Legújabb típus a  Bugi 2700/3000/3500   szinte bármit felvesz. Az itt látható képeken egy Regal 2150 cuddy látható, bonyolult gerinc vonalakkal. A másikon egy Viko s26 gömbölyű fenékkel túlméretes szélességgel- az utánfutó pedig ugyanaz. Ezen kívül gólyalábak felhelyezésével finnkieles hajót a magasba emelve is lehet szállítani rajta. Saját tömege 530 kg, üresen a fogyasztást 1,2l/100 km-rel növelte meg középEU hegyvidékein. 2,5 t össztömeggel 7l/100 Km volt a többlet fogyasztás.